7 Yhteistyö siirtymävaiheessa (Tuppuralan koulu)

Opsessori Mikkeli

Versioiden väliset erot
Loikkaa: valikkoon, hakuun
(Ak: Uusi sivu: Yhteistyö esiopetuksesta alkuopetukseen Sovitaan yhteisistä pelisäännöistä ja linjauksista. Esiopetuksen järjestämisessä otetaan huomioon sekä varhaiskasvatuksen että peru...)
p (Suojasi sivun 7 Yhteistyö siirtymävaiheessa (Tuppuralan koulu) [edit=sysop:move=sysop])
 

Nykyinen versio 9. huhtikuuta 2009 kello 10.15

Yhteistyö esiopetuksesta alkuopetukseen

Sovitaan yhteisistä pelisäännöistä ja linjauksista. Esiopetuksen järjestämisessä otetaan huomioon sekä varhaiskasvatuksen että perusopetuksen tavoitteet ja sisällöt. Näin toimitaan myös alkuopetuksesta esiopetuksen suuntaan. Näin ollen esiopetus ja perusopetus muodostavat johdonmukaisen kokonaisuuden. Mikkelin kaupungissa yhteistyön minimikriteerit ovat jo olemassa. Kriteerit edellyttävät aluekokouksia syksyisin ja keväisin.

Yhteistyö alkuopetuksesta kolmannelle luokalle siirryttäessä

Oppilaiden kannalta paras tilanne on, että sama opettaja opettaa ainakin luokat 1 – 3.

Opettajan vaihtuessa edellinen opettaja huolehtii tiedonsiirrosta (matematiikka, äidinkieli, mahdolliset kirjalliset dokumentit) Keskusteluja on käytävä erityistä tukea tarvitsevista oppilaista.

Kaikissa siirtymävaiheissa ja tukitoimissa toimii avustavana ryhmänä myös koulun oppilashuoltoryhmä, johon kuuluvat koulupsykologi, koululääkäri, terveydenhoitaja, kuraattori, rehtori, laaja-alainen erityisopettaja sekä tarpeen mukaan oppilaan opettaja ja huoltaja.

Henkilökohtaiset työkalut
Näkymät
Valikko: