8 Oppilaan arviointi (Mikkelin Lyseon koulu)

Opsessori Mikkeli

Loikkaa: valikkoon, hakuun

8.1.7 Käyttäytymisen arviointi


Käyttäytymisen arvioinnissa pyritään noudattamaan Mikkelin kaupungin perusopetuksen ope-tussuunnitelmassa hyväksyttyjä käyttäytymisen arviointiperusteita. Käyttäytymisen arviointia helpottamaan on laadittu koulukohtaiset selvennykset.


ARVOSANA 10

  • toimii yhteisössä vastuullisesti ja oma-aloitteisesti.
  • esimerkillinen, moitteeton käytös oppitunneilla, juhlissa, vierailuilla jne.
  • arvostaa kaikkien kouluyhteisössä työskentelevien työtä.
  • toimii aktiivisesti työrauhan ylläpitämiseksi.


ARVOSANA 9

  • pystyy yhteistyöhön kaikkien kanssa.
  • omaksunut hyvät käytöstavat, käytös luontevaa, tilanteeseen sopivaa.
  • ei rangaistuksia, ei jälki-istuntoja.
  • ylläpitää työrauhaa.


ARVOSANA 8

  • rehellinen
  • käyttäytymisessä ei yleensä huomautettavaa.
  • uskoo ja tottelee pyydettäessä.
  • yksittäinen rangaistus ei estä kahdeksikon saavuttamista.
  • antaa työrauhan.


ARVOSANA 7

  • Oppilas on rikkonut sääntöjä useampia kertoja.
  • käyttäytymisessä ja ympäristön huomioonottamisessa puutteita.


ARVOSANA 6

  • Toistuvaa tietoista sääntöjen rikkomista ja epäasiallista käytöstä.
  • piittaamattomuutta ympäristöstä.
  • useita rangaistuksia tai aiheettomia poissaoloja.


ARVOSANA 5

  • Suhtautuu täysin välinpitämättömästi koulun sääntöihin, kouluympäristöön ja muihin ihmisiin.
  • oppilaalla on runsaasti sääntöjen rikkomisia, epäasiallista käytöstä ja rangaistuksia.
Henkilökohtaiset työkalut
Näkymät
Valikko: