5 Työtapojen kuvaus (Ihastjärven koulu)

Opsessori Mikkeli

Loikkaa: valikkoon, hakuun

Kaikissa tilanteissa pyritään myönteisen ilmapiirin luomiseen elämyksien ja onnistumisien kautta. Opetusmenetelmiä valittaessa otetaan huomioon oppilaiden kehitysvaihe ja pyritään yksilöllisten piirteiden huomioimiseen siten kun se opetusryhmässä on mahdollista. Eri-ikäisten oppilaiden yhteistyö on koulussamme tärkeä asia. Opetuksessa pyritään huomioimaan aiheet/aihealueet, joissa eri-ikäisten oppilaiden olisi mahdollista toimia yhteistyössä. Ongelmakeskeiset oppimistilanteet ja oppilaan oma toiminnallisuus ovat oleellinen osa koulumme opetusmenetelmiä.

Kaikki yhdessä.

Pajatoiminta

Lukuvuodessa pyritään järjestämään muutamia koko koulua koskevia toimintapäiviä. Pajapäivinä toimitaan pienryhmissä. Päivän aikana on 3 – 5 toimintapistettä, joissa jokainen oppilasryhmä käy vuorollaan. Pajapäivien suunnittelusta vastaavat opettajat.


Kummitoiminta

Syksyisin 5 – 6 luokan oppilaat saavat kummioppilaan 0 – 1 luokkalaisista. Kummien tehtävänä on tukea pieniä koululaisia turvallisen koulutien alkuun. Kummitoiminnan suunnittelusta vastaavat opettajat. Mahdollisuuksien mukaan pidetään viikoittain kummituokioita.


Kummitoiminta

Koulun kotisivujen ylläpitäminen
Tieto- ja viestintätekniikan kehittämistä ja kehittymistä pidetään osana joka päiväistä toimintatapaa.


Oppilaat vastaavat osittain blogin päivittämisestä.

Kummioppilastoiminnan avulla myös nuoremmat koululaiset ohjataan blogin käyttöön ja pieninen juttujen kirjoittamiseen.


Kammen.jpg


Henkilökohtaiset työkalut
Näkymät
Valikko: